dinsdag 22 maart 2011

Dromen over macht (Kunstbende 2009)

Ik droom weleens,
Over dat ik de macht heb,
De macht, om dingen te zien,
Die ik normaal niet zie,
Om te horen, wat ik normaal niet hoor
Om.. om te doen, wat anderen niet durven.

Dromen zijn bedrog, maar stel je voor,
De macht hebben om mensen aan het lachen te maken,
Om hen hun problemen te laten vergeten,
Dat je de macht hebt om mensen te kwetsen,
Die jou zoveel pijn hebben gedaan.
De macht om doodzieke mensen beter te laten worden
Om ziektes als kanker te laten verdwijnen,
Om mensen te troosten, en een schouder te bieden,
Waarop ze kunnen steunen en uithuilen.

Dat soort dromen, probeer ik waar te maken,
Moeten jullie ook eens doen,
Je dromen proberen waar te maken,
En daarvoor bergen te verzetten,
En alles te doen wat in je macht ligt,
Alleen, om die ene droom, over alle machten die je wilt hebben,
Waar te maken, en dan kun je zeggen, ik heb de macht,
De macht om mijn dromen waar te maken.

Geschreven op: 26 maart 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten